location/místoVeletržní palác v Praze     year/rok – 2017     kurátorVáclav Jánoščík    grafický design Jan Matoušek   architektura – Schwestern



Architektonická koncepce výstavy vychází z kurátorského záměru Václava Janoščíka. Cílem bylo nejen představit "novou vlnu" absolventů AVU, ale otevřít také diskuzi či nechat vyplout na povrch otázky, které nás při pozorování umění a současné výtvarné scény napadají. Motiv vlny jakožto různých trendů, návratů k tradičním technikách či námětům byl inspirací k textilii, která se stala důležitým propojovacím prvkem celé expozice a byla rozmístěna do různých prostor Veletržního paláce NG -  do korza, haly A a 5. patra. Použita byla místo pevných příček a dělení prostoru. V instalaci zůstaly veškeré původní příčky z předchozí dlouhodobé expozice NG. Textilní dočasné dělení bylo zvoleno jako ideální řešení pro dočasnou výstavu. Svou měkkostí dodala přísným prostorům určitý salónní charakter a provokativně se obracela k návštěvníkovi s otázkou co je dnes Akademie výtvarných umění a kam by měla směřovat.
Instalace v korzu, které je dobře přístupné a viditelné z venkovní piazzety a z ulice, bylo koncipováno jako určité lapidárium, prostor se sochami, objekty a různými prostorovými instalacemi. Sloužilo tak jako komunikační prostředek, které láká návštěvníka na výstavu. Výrazná grafika na pohledových textiliích tento dojem umocnila. 
 Hala A byla naopak obrazárnou. Vysoké luxferové stěny byly zakryty dlouhými textilními závěsy a na nich byly instalované velkoformátové a menší plátna. Prostor měl být spíše klidný a meditativní, proto zde bylo umístěno pohodlné sezení. 
Ochoz v pátém patře byl s ostatními prostory propojen potištěnou a nepotištěnou textílií. I kvůli nedostatku místa i specifickému prostoru byly obrazy v poslední místnosti instalovány do prostoru na rozpěrné tyče.